نوشته شده توسط : aplo

حق شهروندی و اقامت از طریق تولد، یک حق قانونی برای تمام کودکان متولد شده در یک کشور است تا به موجب این قانون بتوانند شهروند این کشور باشند. حق شهروندی از طریق تولد، یکی از دستورهای قانون اساسی در تمام کشورهاست، اما برخی از ملت ها این قانون را به رسمیت نمی شناسند.

علی رغم تعداد کشورهایی که قانون تابعیت تولد را اعمال نمی کنند، بسیاری از کشورها، تابعیت تولد را برای همه ی افرادی که در کشورشان متولد می شوند، به رسمیت می شناسند. برخی از کشورها، حق شهروندی از طریق تولد را به صورت مشروط ارائه می کنند.

لوکزامبورگ، گینه بیسائو، آذربایجان و چاد به جز در شرایط خاص، با درخواست حق شهروندی از طریق تولد کودک موافقت نمی کنند. ۳۵ کشور در سراسر دنیا، به عنوان یک سیاست ملی دارای قانون حق شهروندی از طریق تولد هستند.

۱. کانادا

به گفته ی دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو افرادی که شهروند کانادا نیستند، برای زایمان در کانادا به شرایط و مدارک زیادی نیاز ندارند، اما مهمترین اصلی که باید به آن توجه کنند، درخواست ویزای اقامت موقت است که برای آنها امکان ورود به کانادا را فراهم می کند. کانادا یک کشور توسعه یافته است و سالانه هزاران نفر به این کشور مهاجرت می کنند.

یکی از راههایی که مردم آینده خود را در کشور پیشرفته ای مانند کانادا تضمین می کنند، زایمان کردن در کاناداست. علاوه بر این، اگر کودکی در کانادا متولد شود، به طور خودکار شهروندی کانادا را دریافت می کند. حتی در صورتی که کودک از والدینی متولد شده باشد که تابعیت کانادایی یا اقامت دائم ندارند، کودک به طور خودکار شهروند کانادا محسوب می شود.

۲. امریکا

در سال ۱۹۶۸، ایالات متحده آمریکا قانون حق شهروندی از طریق تولد را برای تمام متولدین آمریکا تصویب کرد و در آن زمان به بخشی از قانون اساسی تبدیل شد.

پس از جنگ داخلی آمریکا، طبق مصوبه متمم چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده، تمام سیاهپوستانی که پیش از این در آمریکا به بردگی گرفته شده بودند، بعنوان شهروندان آمریکا شناخته شدند. در سال ۲۰۱۹، دونالدترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که قصد فسخ متمم چهاردهم قانون اساسی را دارد.

گرچه، رئیس جمهور حق اصلاح قانون اساسی را ندارد اما این فرمان اجرایی برای محدود کردن حقوق شهروندی متولدین آمریکا، در دادگاه به چالش کشیده شد.

۳. پاکستان

در سال ۱۹۵۱، قانونی با عنوان “حق شهروندی پاکستان” به تصویب رسید. به موجب این قانون، هرکسی که پیش از تصویب این قانون و همینطور پس از آن، در کشور پاکستان متولد می شود به طور طبیعی و رسمی شهروند کشور پاکستان محسوب می شود.

تمام متولدین پاکستان، دارای حق شهروندی از طریق تولد هستند و فرقی نمی کند که در چه تاریخی یا در چه سالی متولد شده باشند. قانون شهروندی پاکستان همچنین دو راه دیگر را برای دریافت شهروندی معرفی می کند که شامل اصل خاک و مهاجرت قانونی می شود. این سه روش برای اخذ تابعیت پاکستان، شبیه به مراحل اخذ تابعیت در کشورهای دیگردنیا هستند، ولی دقیقاً یکسان نیستند.

برای دریافت ادامه مطلب کافیست اینجا کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

کشور کانادا بهترین مقصد برای مهاجران ایرانی است، چرا که مردم این کشور بسیار مهاجر پذیر بوده و به این اصل افتخار می کنند. از سوی دیگر وجود کامیونیتی های بزرگ ایرانی در کانادا کمک بزرگی به تازه واردان ایرانی است. در این مقاله به معرفی این کشور زیبا و ایالت های کانادا می پردازیم.

 معرفی کشور کانادا

کشور کانادا با مساحت ۹۹۸۴۶۷۰ کیلومتر مربع، پس از روسیه، دومین کشور وسیع جهان است. در این کشور پهناور تنها در حدود چهل میلیون نفر زندگی می کنند، در نتیجه تراکم جمعیت در کانادا کم و فاصله شهرها از یکدیگر نسبتا زیاد است. کانادا شمالی ترین کشور قاره ی آمریکا است که از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس آرام و از جنوب به کشور آمریکا منتهی می شود و تنها یک همسایه (ایالت متحده آمریکا) دارد.

پایتخت کانادا

برخلاف باور اشتباه اکثریت که تورنتو را پایتخت کانادا می دانند باید عرض کنم. اتاوا پایتخت کانادا است و تورنتو عنوان بزرگترین شهر کانادا را به خود اختصاص داده است… برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله تورنتو یا اتاوا مراجعه کنید.

کشور کانادا از ۱۰ استان (ایالت) و ۳ ناحیه (قلمرو) تشکیل شده که دارای دولت های محلی هستند و تحت حاکمیت مرکزی دولت فدرال می باشند. از نظر جغرافیایی کانادا به ۵ منطقه اصلی به نامهای  Atlantic، Prairies, North, Central و West Coast تقسیم شده است.

کشوری که بیش از ۸۲ درصد جمعیت آن از شرایط زندگی خود رضایت کامل دارند، کمترین میزان گزارش جرم و جنایت در دنیا را داراست و سیاست‌های جمعیتی خود را بر اساس مهاجرت نیروی انسانی متخصص و کارآمد چیده است.

کانادا برای ایرانی ها یکی از بهترین کشورهای جهان است از لحاظ سطح زندگی، ادامه تحصیل، ثبات، امنیت و برای داشتن زندگی توام با آرامش بهترین مقصد برای مهاجرت  می باشد.

ایالت و قلمروهای کانادا

کانادا، به عنوان یک کشور و حاکمیت مستقل در آمریکای شمالی، به لحاظ تقسیمات کشوری به سیزده بخش تقسیم شده است: ده استان و سه قلمرو. استان‌های آن عبارت‌اند از: 

انتاریو

بریتیش کلمبیا

مانیتوبا

نیوبرانزویک

نیوفاندلند و لابرادور

نوا اسکوشیا

آلبرتا

جزیره پرنس ادوارد

کبک

ساسکاچوان

سه قلمرو آن هم عبارت‌اند از: 

شمال غرب

نوناووت 

یوکان

در ادامه مطلب در سایت رسمی دفتر وکالت اپلو میتوانید اطلاعات کاملی در رابطه با بهترین شهرهای کانادا و نحوه ی مهاجرت به آنها را بدست آورید.

 



:: برچسب‌ها: مهاجرت به کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

سوال اصلی: داستان های منفی زیادی در مورد افرادی که به کانادا مهاجرت کردند و اقامت کانادا را گرفته اند وجود دارد؛ آیا تجربه و داستان مثبتی وجود دارد؟ آیا واقعا مهاجرت به کانادا ارزش دارد؟

در این مقاله نظرات کاربران مختلف در رابطه با مهاجرت به کانادا را گردآوری کرده ایم تا پیش از مهاجرت، نظرات مثبت و منفی افرادی که با موقعیت های شغلی و یا تحصیلی متفاوت به کانادا رفته اند را ببینید.

تجربه های مثبت مهاجرت به کانادا

۱- مهسا، مدیر عامل یک شرکت در تورنتو

بله مهاجرت به کانادا واقعا ارزشمند است! من به چند نکته در این زمینه اشاره می کنم:

اول: سیستم آموزشی کانادا

کانادا برای آموزش، ارزش بسیار بالایی قائل است. دولت کانادا سالانه هزینه های زیادی را برای ارتقای سطح علمی شهروندانش پرداخت می کند. در اینجا اکثر مردم با سواد و دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

دوم: استقبال از مهاجران

کانادا مدت هاست که متوجه مزایایی که مهاجران برایش به ارمغان می آورند، شده است. سیاست های مهاجرت به کانادا معقول و منصفانه است و به هر کسی که واقعا مایل به داشتن یک زندگی موفق در کاناداست، فرصت خوبی برای دستیابی به اهدافش می دهد.

سوم: مراقبت های بهداشتی

خدمات درمانی در کانادا رایگان است و با هزینه های دولت تامین می شود.

چهارم: فرهنگ مختلف کانادا

موج مهاجرت از کشورهای مختلف به کانادا باعث چند فرهنگی بودن این کشور شده است. همینطور غذاهای خوشمزه ای در کانادا وجود دارد که مربوط به حضور کشورهای مختلف است.

 

۲- علی، راننده ترانزیت بوده و به کشورهای مختلفی سفر کرده است.

به نظر من گزینه های بهتری هم وجود دارد. خواهر و برادر من در کانادا زندگی می کنند و من چندین بار به این کشور سفر کرده ام. کانادا واقعا زیباست اما مکان های بهتری هم وجود دارد. مثلا مهاجرت به کشورهای حوزه شنگن این امکان را به شما می دهد که به همه کشورهای این محدوده آزادانه سفر کنید و فقط محدود به یک کشور نباشید. من عاشق اروپا هستم!


۳- حسن، از سال ۲۰۰۰ در کبک زندگی می کند.

اگر تحمل هوای سرد را ندارید اصلا به فکر مهاجرت به کشور کانادا نباشید. در بیشتر شهرهای کانادا از اواخر اکتبر برف و دمای زیر صفر درجه را تجربه می کنید. کانادایی ها با این هوا مشکلی ندارند و کاملا به آن عادت کرده اند ولی من بعد از این هم سال به این سرما عادت نکردم!


۴- مریم از ادمونتون کانادا 

مهاجرت کردن برای یک سری از مردم ارزش دارد. اگر در ایران درآمد کمی دارید و نمی توانید راحت زندگی کنید، به کانادا مهاجرت کنید. در حال حاضر و با این شرایط در کشور ایران، تلاش مردم برای زندگی راحت و آینده خوب، بی فایده است؛ بهترین راه مهاجرت است. حداقل اینجا حتی اگر کارگر ساده یک سوپر مارکت باشید، براحتی زندگی می کنید و حقوق شهروندی خوبی دارید. اقتصاد کانادا همیشه در حال رشد است.


۵- پدرام، استادیار دانشگاه آلبرتا

این یک سوال فردی است و به شرایط و طرز فکر هر شخصی بستگی دارد. کانادا کشور بسیار بزرگی است و انتخاب اینکه در کدام شهر قصد زندگی و ماندن دارید، بسیار مهم است.

 ادامه نظرات کاربران در رابطه با مهاجرت به کانادا را در سایت دفتر مهاجرتی اپلو مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

خرید و فروش خانه در کانادا یک پروسه نسبتا پیچیده است که نمی توان بدون داشتن اطلاعات کافی وارد آن شویم.منظور از پیچیده، غیر ممکن بودن نیست، بلکه عناصر متعددی در این پروسه دخیل هستند که توجه به همه آن ها در کنار هم جهت موفقیت الزامی است. علاوه بر این بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند بایددر ابتدا با هزینه های خرید خانه در کانادا آشنا شوند.


ممکن است بپرسید « مگر خرید خانه تنها شامل دور زدن با یک مشاور املاک و انتخاب یک ملک از بین ده ها گزینه نیست؟».

در پاسخ باید بگوییم خیر. خرید خانه در کانادا تا این حد ساده نیست.

خرید خانه در کانادا به صرفه تر است یا رهن و اجاره خانه

ممکن است در این شرایط ممکن است سوالات مختلفی به ذهنتان بیاید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر توجه کرد:
• کدام یک از لحاظ اقتصادی بهتر است: اجاره یا خرید؟
• شرایط فعلی بازار املاک به چه صورت است؟
• توان مالی من برای خرید خانه تا چه حد است؟
• ویژگی های الزامی و مهم یک خانه چیست؟ چه مواردی در اولویت دوم قرار دارند؟
• ابتدا به سراغ چه کسی برویم؟ بانک یا اجاره دهنده؟ مشاور املاک؟

 

 

 

اجاره آپارتمان در کانادا

قبل از آنکه بدانید مالکیت ملک در کانادا برای شما مناسب است یا خیر به بررسی مزایا و معایب رهن و اجاره خانه در کانادا می پردازیم.

مزایای اجاره آپارتمان در کانادا

در ادامه به بررسی مزایای رهن و اجاره مسکن در کانادا می پردازیم.

جابجایی و تغییر مکان

با این که تغییر خانه و محل زندگی برای یک اجاره نشین کار سختی نیست، اما یک مالک نمی تواند به سادگی و سهولت این کار را انجام دهد. برای افرادی که محل کارشان به شکل مقطعی و مکرر تغییر می کند و یا کسانی که به یکنواختی علاقه ندارند، اجاره نشینی قطعا گزینه بهتری است. فروش خانه همیشه می تواند یک ضرر برای شما باشد به خصوص اگر عجله داشته باشید یا کمتر از ۵ سال از خرید خودتان بگذرد.

مسئولیت های کمتر

مالکیت خانه دارای مسئولیت های متعددی است. شما باید برای تعمیر هر چیزی هزینه پرداخت کنید. هزینه تعمیر، به روز کردن و نگهداری به مرور زمان بیشتر می شود. این هزینه ها بر روی دوش فردی که خانه را اجاره می کند نیست.
هزینه ثابت

اجاره خانه برای افراد معمولا تا مدت مشخصی ثابت است و آن ها می توانند هزینه های ماهانه خود را مدیریت کنند. اما این موضوع برای مالک صدق نمی کند. با این که هزینه وام شما ممکن است ثابت باشد، اما هزینه تجهیزات، تعمیر، بیمه، مالیات و هزینه های غافلگیرانه (نشتی سقف، یخ زدن لوله ها، سیل زیرزمین، خراب شدن در گاراژ و …) نیز در میان هستند.

ادامه مطلب و قیمت اپارتمان در کانادا را میتوانید با کلیک بر لینک مقابل مستقیما دریافت کنید: https://aplolaw.com/1239



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

کانادا کشوری بسیار پهناور است و به‌نظر می‌رسد یافتن شهری مناسب برای زندگی در این کشور کار دشواری باشد. زندگی و کار و تحصیل در کانادا نیز مانند دیگر کشورهای دنیا مزایا و معایبی دارد؛ اگر به‌دنبال یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان هستید که آرامش شهرهای کوچک را داشته باشد، شهر اتاوا (ottawa) بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

اتاوا پایتخت کاناداو چهارمین منطقه شهری بزرگ در کانادا است، که در شرق جنوب انتاریو، نزدیک شهر مونترال و مرز ایالات متحده است. مهاجرت به شهر اتاوا مزایای بسیاری دارد. دراین شهر فرصت های زیادی برای درگیر شدن در ورزش ، هنر و سایر فعالیت های جامعه وجود دارد. اتاوا شهری دوست دار محیط زیست و سبز است که فضای سبز و پارک های فراوانی دارد.

تاریخچه اتاوا

اتاوا با گاتینو و کبک هم مرز است که با یکدیگر منطقه پایتخت ملی (NCR) را تشکیل می‌دهند. این شهر در سال 1826 به نام بی‌تاون (Bytown) تأسیس شد و در سال 1855 به اتاوا تغییر نام داد و به مرکز سیاسی و فنآوری کانادا تبدیل شد. این فرانسوی ها بودند که در ابتدا استان انتاریو را کشف کردند، جایی که اولین مأموریت ها و پایگاه های تجاری را تأسیس کردند 

اولین لشکر کشی اروپا به اتاوا در سال 1535 اتفاق افتاد، زمانی که ژاک کارتیه یکی از کشتی های خود را به بالای رودخانه اتاوا فرستاد. جمعیت اتاوا در حدود یک میلیون نفر می باشد. از آنجا که شهر اتاوا محل مناسبی برای مهاجران ایرلندی و فرانسوی های مسیحی بود امروزه شاهد شهری با چندین ملیت مختلف هستیم.

مزایای زندگی در اتاوا

در اتاوا، پایتخت کانادا، بهترین جاذبه ها، جشن ها و عطر و طعم های این کشور را کشف می کنید. در واقع شما می توانیدهمه کانادا را در یک مکان تجربه کنید. مهاجرت به شهر اتاوا مزایای بسیاری دارد. درادامه، برخی از مزایای زندگی در اتاوا توسط دفتر مهاجرتی اپلو برایتان آورده شده است:

1_ کیفیت تحصیل و آموزش در اتاوا

مهاجرانی که به اتاوا مهاجرت می کنند خوشحال خواهند بود که این شهر ازآموزش انگلیسی و فرانسوی با کیفیت بسیاربالا در سیستم دولتی برخوردار است. در واقع مدارس در اتاوا از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و به طور متوسط ​​دانش آموزان در اتاوا در زمینه های خواندن، نوشتن وریاضیات سطحشان بالاتر از میانگین استان است. دانشگاه اتاوا بزرگترین دانشگاه دو زبانه انگلیسی-فرانسوی در جهان است.

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کانادا و شانزدهمین دانشگاه برتر جهان در زمینۀ بهداشت عمومی است. در میان ساکنان شهرهای دیگر کانادا، ساکنان اتاوا بیشترین مدرک دانشگاهی دکتری را باتوجه‌به جمعیت این شهر دارند. افزون‌براین، تعداد مهندسان و پژوهشگران اتاوا بیشتر از شهرهای دیگر است.این شهر دارای دو دانشگاه اصلی یعنی دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون می باشد.

2_ ثبات اقتصادی در اتاوا

اقتصاد مقاوم اتاوا دو بخش عمده را شامل می شود – فناوری پیشرفته و دولت فدرال. هر دو بخش شغل هایی پردرآمد برای کارمندان در یک محیط نسبتاً پایداررا ارائه می دهند. در کل اتاوا شهری آباد و دارای اقتصادی نسبتاً پایدار است. اما مانند سایر شهرها، اقتصاد آن تحت تغییرات جمعیتی ، اجتماعی و فناوری قابل توجهی قرار دارد.

تنوع اقتصادی پایین اتاوا نشان دهنده تمرکز مشاغل در بخش خدمات عمومی است که ناشی از نقشی است که دولت فدرال در اقتصاد شهر بازی می کند. در واقع در اتاوا نابرابری درامد نسبتاً کمی وجود دارد. به دلیل اقتصاد خوب و ثابت، نرخ بیکاری در اتاوا بسیار پایین می باشد و بیش از ۵۰۰ هزار شغل در این شهر وجود دارد.

 ادامه مطلب کار در اتاوا



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید، باید یک مجوز تحصیل کانادایی دریافت کنید. در ادامه به بررسی کامل و دقیق شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا پرداخته ایم.

برای سفر به کانادا باید یکی از انواع ویزای کانادا را دریافت کنید. یکی از راحت ترین روش های دریافت ویزا ، ویزای تحصیلی کانادا می باشد ،این مجوز به شما امکان اقامت کانادا هنگام تحصیل را می دهد. چنانچه برنامه شما کم تر از ۶ ماه طول می کشد، به این مجوز نیازی ندارید. با اینحال گرفتن مجوز تحصیلی قبل از رفتن به کانادا ایده بهتری است.

چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

اگر مجوز تحصیلی نداشته باشید و تصمیم بگیرید تحصیلات خود را در برنامه ای دیگر ادامه دهید، باید کانادا را ترک کنید و از طریق اداره گذرنامه برای مجوز تحصیلی اقدام کنید. در صورتیکه مجوز تحصیلی دارید و می خواهید مدت بیش تری برای تحصیل در کانادا بمانید، از همانجا می توانید برای تجدید کردن مجوز تحصیلی اقدام کنید.

دانشجویان تمام وقت که در مؤسسه ای آموزش عالی معتبر به تحصیل می پردازند، با داشتن مجوز تحصیلی می توانند به صورت پاره وقت در دانشکده کار کنند. ممکن است حتی بتوانید بیرون از دانشکده کار کرده و یا به عنوان کارآموز دوره ای را آن جا بگذرانید. هم چنین می توانید بعد از فارغ التحصیلی در کانادا به عنوان شهروند دائم بمانید و کار کنید.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا می توانید به صورت آنلاین و یا از طریق پرکردن فرم اقدام کنید. این فرم را می توانید از طریق وبسایت مهاجرت و شهروند کانادا (CIC) به دست آورید. درخواست های کاغذی معمولا دو برابر زمان می برند، بنابراین توصیه می شود از قبل تمام زمانبندی های روند کار را با دقت چک کنید.

برای ثبت نام آنلاین نیاز به یک کارت اعتباری (یا کارت دبیت) دارید. هم چنین باید بتوانید از مدارک خود با یک دوربین یا اسکنر کپی الکترونیکی بگیرید. اداره گذرنامه کشور شما دستورات لازم جهت تهیه مدارک مورد نظر را به شما می دهد، که بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید این مدارک متغیر است. اگر نیاز به کمک یا مشاوره داشتید، می توانید از نزدیک ترین اداره درخواست ویزای دانشجویی کمک بگیرید.


شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

 دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند اما منابع مالی کافی برای این کار را ندارند می توانند از بورس تحصیلی متعدد در کانادا استفاده کنند. این کمک هزینه مبتنی بر شایستگی به دانشجویان بین المللی اعطا می گردد.انواع بورس های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

۱_ بورس های تحصیلی دولت کانادا

این جوایزی است که توسط دولت برای تشویق دانشجویان به تحصیل در کانادا ارائه می شود .

۲_ بورس تحصیلی غیر دولتی

توسط بنیادها و سازمانهای مختلف به دانشجویان ارائه می شود که یک دوره خاص را دنبال می کنند تا مشارکت و توسعه را در این زمینه تشویق کنند.

 

۳_ بورسیه های تحصیلی

بورسیه های تحصیلی توسط دانشگاه ها یا کالج های کانادا به دانشجویانی که در حال تحصیل با آنها هستند ارائه می شود. 


ادامه مطلب را میتوانید در سایت اصلی دفتر وکالت اپلو مشاهده کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

برای اینکه بتوانید ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کنید باید حتما:

  1. از یکی از مراکز آموزشی معتبر کانادا پذیرش بگیرید.
  2. ثابت کنید که توانایی پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های یک سال زندگی در کانادا را دارید.
  3. سوء پیشینه ندارید و از سلامت کامل برخوردار هستید.
  4. به افسر پرونده اثبات کنید که بعد از اتمام تحصیلات خود باز می گردید.

1_ پذیرش از دانشگاه معتبر در کانادا

اگر قصد دارید تا برای مقاطع بعد از دیپلم در کانادا تحصیل کنید، حتما باید در یکی از موسسات مورد تایید اداره مهاجرت و شهروندی کانادا  (Designated Learning Institution) ثبت نام کرده و نامه پذیرش بگیرید. این موسسات آموزشی توسط دولت فدرال و یا استانی ارزیابی شده و برای میزبانی از دانشجویان بین المللی تائیدیه گرفته اند.

برای گرفتن مجوز تحصیلی حتما  باید شماره DLI کالج یا دانشگاه مورد نظر خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید. شماره DLI ، همان شماره‌ی موسسه آموزشی منتخب است که با حرف O آغاز می شود. بعد از اینکه درخواست شما برای گرفتن پذیرش از طرف دانشگاه قبول شود، دانشگاه نامه پذیرش را برای شما ارسال می کند و شما می توانید نسخه الکترونیکی یا اصل پذیرش را برای درخواست ویزای خود استفاده کنید.

2_ تمکن مالی جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا

یکی از مهمترین مدارکی که برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید ارائه دهید، اثبات تمکن مالی است. یعنی باید به افسر پرونده اثبات کنید که توانایی پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی در کانادا را برای حداقل یکسال، دارید. به عنوان مثال اگر شهریه هر سال تحصیل شما 10 هزار دلار کاناداست، باید این مبلغ به اضافه هزینه های مربوط به سال اول زندگی در کانادا را از طریق حساب بانکی خود یا اسپانسر خود به افسر پرونده ارائه کنید.

مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی

1_ مهمترین مدرکی که برای اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا استفاده می شود، صورتحساب بانک یا  Bank Statement است. در این برگه اطلاعات مربوط به تاریخ افتتاح حساب، میزان گردش حساب در مدت زمان درخواستی و میزان موجودی حساب نوشته می شود که توسط بانک صادر می گردد. برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید گردش حساب بانکی خود برای حداقل 4 ماه آخر (قبل از درخواست ویزا) را ارائه دهید.

توجه کنید که این گواهی حتما باید دارای مهر و امضا باشد و اگر گواهی به فارسی صادر شود، باید آن را ترجمه کرده و برای درخواست ویزا ارائه دهید.

 

2_ علاوه بر پول نقد مورد نیاز در حساب بانکی، باید نشان دهید که پشتوانه مالی برای تامین هزینه های خود و همراهان خود را در کانادا دارید.

3_ اگر موفق به اخذ بورسیه و یا فاند شده اید و یا توانسته اید وام دانشجویی بگیرید، ارائه مدارک آن لازم و ضروری است.

4_ مدارک انتقال پول به کانادا در صورتیکه برای خود حساب کانادایی باز کرده باشید.

5_ مدارکی که نشان دهد شهریه دانشگاه و یا هزینه های مسکن را پرداخت کرده اید.

6_ اسناد ملکی متعلق به شما و یا همسرتان.

7_ نامه سابقه شغلی و یا هر سندی که میزان درآمد شما را نشان دهد.

اگر خود اشتغال هستید، ارائه قرارداد های کاری می تواند این موضوع را اثبات کند.



:: برچسب‌ها: مهاجرت به کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

استان نیو فاندلند و لابرادور، شرقی ترین استان کاناداست که در شمال شرق آمریکای شمالی واقع شده است و با اقیانوس اطلس مرز ساحلی مشترک دارد. ما در این مقاله قصد داریم به شرایط زندگی و راه های دریافت اقامت دائم نیوفاندلند و لابرادور کانادا بپردازیم.

شرایط زندگی در نیوفاندلند و لابرادور


این استان بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیش از ۹۰ درصد آن در جزیره نیوفاندلند ساکن هستند. این استان بیش از ۷۰۰۰ جزیره کوچک دارد. شهر سنت جانز مرکز استان نیوفاندلند و بزرگترین شهر این استان و بیستمین شهر بزرگ در کاناداست، که میزبان بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان است.

اقتصاد در نیو فاندلند و لابرادور


اقتصاد نیو فاندلند و لابرادور به شدت به منابع طبیعی متکی است. در گذشته اقتصاد این استان فقط به ماهیگیری وابسته بود و ماهیگیری قطب مالی این استان محسوب می شد. اما امروزه صنایع خدماتی مانند خدمات مالی و بهداشتی و نیز معدن و نفت نقش مهمی در اقتصاد این استان ایفا می کنند.

از دیگر بخش های پر رونق در اقتصاد نیوفاندلند می توان به کشاورزی و گردشگری اشاره کرد. بخش انرژی نیز بخش مهمی از اقتصاد نیوفاندلند را تشکیل می دهد.

بزرگترین تاسیسات تولید برق آبی در چرچیل فالز لابرادور واقع شده است.

آب و هوای نیوفاندلند کانادا

نیوفاندلند و لابرادور به دلیل منطقه جغرافیایی خود طیف گسترده ای از تغییرات آب و هوایی دارند که به شش نوع اقلیم تقسیم شده است.

اما به طور کلی به دلیل اینکه فاصله این جزیره تا اقیانوس کمتر از ۱۰۰ کیلومتر می باشد، بشدت تحت تاثیر دریا قرار گرفته و در بیشتر ماههای سال بارندگی زیاد است. این استان تابستانی خنک و مرطوب با حداکثر دمای ۲۱ درجه و زمستانی نه چندان سرد با حداکثر دمای ۲۱ – درجه دارد.

وضعیت مسکن در نیو فاندلند و لابرادور

مسکن در این استان به نسبت سایر استانها و شهرهای کانادا به خصوص شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکور بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه می باشد. از آنجایی که میانگین سطح در امد خانواده ها در این استان نسبت به میانگین در آمد در کانادا پایینتر است، میانگین هزینه مسکن نیز در پایین ترین سطح در کشور قرار دارد.

بهداشت و درمان در نیوفاندلند و لابرادور

در کانادا هر ایالت قوانین مخصوص به خود را دارد، یکی از این قوانین خدمات بهداشت و درمان است. در شهر نیوفاندلند و لابرادور، همه شهروندان از خدمات درمانی رایگان بهره می‌برند. 

منظور این است که هزینه بیشتر درمان‌های ضروری توسط دولت پرداخت می‌شود و هزینه‌های خدماتی مانند عمل های غیرضروری به مانند، عمل‌های زیبایی و خدمات خاص دندانپزشکی را خود فرد باید پرداخت کند.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

در مورد استان نیوفاندلند و لابرادور

استان نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) شرقی ترین استان کاناداست و دارای دو بخش لابرادور که به کانادا چسبیده است و نیوفاندلند که یک جزیره است. مهمترین ویژگی جذاب این استان علاوه بر طبیعت بکر، مهمان نوازی و برخورد گرم مردم این استان است که باعث جذب توریست های بسیاری شده. زبان غالب در این استان انگلیسی است.

پایتخت

شهر سنت جان (St John’s)، مرکز این استان و یکی از قدیمی ترین شهر های آمریکای شمالی است. تعداد زیادی از ساکنان نیوفاندلند و لابرادور در پایتخت استان زندگی می کنند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این شهر، وجود خانه های رنگارنگ است که مقصد جذابی برای توریست ها است.

دومین پارک شهری بزرگ در کانادا با نام Pippy Park با مساحت حدودا 1400 هکتار در شهر سنت جان قرار دارد. بسیاری از مردم برای پیاده روی و کمپ و همچنین بازی گلف به این پارک می روند. این شهر به دلیل تاریخی بودن، میزبان بسیاری از موزه ها و گروه های فرهنگی هنری است.

آب و هوا

شهر سنت جان این استان جزو سه شهر بادخیز دنیاست. زمستان های سرد و پر بارشی دارد اما نسبت به مناطق دیگر کانادا مانند تورنتو، کلگری و مونترال، زمستان های معتدل تری دارد. تابستان سنت جان با وجود متوسط دمای 15 تا 20 درجه، بسیار دلپذیر است.

اقتصاد

اقتصاد استان نیوفاندلند و لابرادور تا حد زیادی به منابع طبیعی آن وابسته است. بزرگترین صنعت استان ، شیلات، تحت تأثیر کاهش تعداد ماهی ها از سال 1989 با تولید روش ها و راهبردهای جدید این کاهش را جواب داده است. همچنین، اقتصاد این استان به منابع نفت و گاز و پروژه های عمرانی که توسط دولت فدرال در این استان حمایت می شونند نیز، وابسته است. از سال 2010 این استان وارد صنعت توریسم و ساخت و ساز نیز شده است.

بیمه و خدمات درمانی

افرادی که بیش از یکسال مجوز زندگی در این استان را داشته باشند می توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

بیمه در استان نیوفاندلند به دو بخش بیمه ایالتی (MCP) و بیمه دانشجویی تقسیم می شود. بیمه ایالتی در بدو ورود و با مراجعه به دفتر بیمه ایالتی به صورت رایگان در اختیار متقاضی و افراد خانواده وی قرار می گیرد.

دانشگاه و کالج

دانشگاه مموریال (Memorial University of Newfoundland) و کالج نورث آتلانتیک که رنک نسبتا خوبی در میان موسسات آموزشی کانادا دارند، به دلیل هزینه های پایین شهریه و زندگی در مقایسه با سایر شهر های کانادا، امکان زندگی راحت در این شهر را برای دانشجویان مهیا کرده است.

 

مهاجرت به استان نیوفاندلند و لابرادور

 NLPNP برنامه ی مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور است. مهاجران آینده که دارای مهارت ها  و سابقه ی کار مد نظر استان هستند می توانند از طریق این برنامه تاییدیه لازم برای مهاجرت به این استان را دریافت کنید.

NLPNP به گروه های زیر دسته بندی می شود:

  • برنامه نیروی متخصص نیوفاندلند و لابرادور همراستا با برنامه اکسپرس انتری (Express Entry Skilled Worker Category)
  • برنامه نیروی متخصص (Skilled Worker Category)
  • برنامه فارغ التحصیلان بین المللی (International Graduate Category)
  • برنامه مهارت های الویت دار (Priority Skills NL)
  • برنامه کارآفرینان فارغ التحصیل بین المللی (International Graduate Entrepreneur Category)
  • برنامه کارآفرینان بین المللی (International Entrepreneur Category)
  • برنامه آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

 

√برنامه نیروی متخصص نیوفاندلند و لابرادور همراستا با برنامه اکسپرس انتری (Express Entry Skilled Worker Category): این برنامه همراستا با یرنامه اکسپرس انتری است و متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم و کسب امتیاز 67 از 100 و داشتن یک پروفایل فعال در برنامه اکسپرس انتری، میتوانند اقامت دائم را دریافت کنند.

 

√برنامه نیروی متخصص (Skilled Worker Category): در این گروه درخواست افرادی را که یک پیشنهاد شغل تضمینی از یکی از کارفرمایان نیوفاندلند و لابرادور دریافت کرده اند، پذیرش می کند. افرادی که در حال حاضر با یک مجوز کار معتبر در استان مشغول به کار هستند نیز واجد شرایط اپلای خواهند بود.

 

√برنامه فارغ التحصیلان بین المللی (International Graduate Category): این گروه برای فارغ التحصیلانی است که دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی و پیشنهاد کار یا شغل از کارفرمای نیوفاندلند و لابرادور هستند.

 

√برنامه مهارت های الویت دار (Priority Skills NL): این برنامه جدید مهاجرتی که از دو ژانویه 2021 پذیرش خود را آغاز کرده است و مناسب متقاضیان دارای تحصیلات و مهارتی است که در بخش های مورد نیاز استان مثل تکنولوژی و علوم اقیانوسی تجربه خاص دارند.

 

√برنامه کارآفرینان فارغ التحصیل بین المللی (International Graduate Entrepreneur Category): این برنامه شامل فارغ التحصیلان دانشگاه مموریال و یا کالج نورٍ آتلانتیک است که در گذشته بیزینس محلی را خریداری و یا کسب و کاری را راه اندازی کرده اند.

 

√برنامه کارآفرینان بین المللی (International Entrepreneur Category): روه کارآفرینان بین المللی برای صاحبان مشاغل باتجربه یا مدیران ارشد بازرگانی که مایل به اقامت دائم در نیوفاندلند و لابرادور هستند در نظر گرفته شده است.

 

√برنامه آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot): برنامه مهاجرت آتلانتیک یک برنامه مشترک فدرال و استانی است که کارگران ماهر و دانشجویان بین المللی را هدف قرار می دهد.

این یک برنامه مهاجرتی یک برنامه کارفرما محور است و متقاضی با داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در این استان، می تواند اقامت دائم کانادا را بدست آورد.



:: برچسب‌ها: مهاجرت , کانادا , مهاجرت به کانادا , کار در کانادا , اقامت , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

آیا مایل هستید به کانادا مهاجرت کنید، اما دقیقا نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید؟برای اخذ اقامت کانادا چه به صورت موقت و چه به صورت دائمی نیاز است که شما اطلاعات به روز و دقیقی از قوانین مهاجرت به کانادا و شرایط مهاجرت به کانادا در سال جاری داشته باشید. این نوشتار به شما کمک خواهد کرد که به سوال چگونه به کانادا مهاجرت کنیم پاسخ دهید و همچنین سریعترین راه مهاجرت به کانادا را پیدا کنید.

 

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟


اگر می خواهید به کانادا مهاجرت کنید و نمی دانید از کجا شروع کنید بهتر است فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را پر کنید . در این فرم مشخصات و تحصیلات ،میزان دارایی و استعداد های هنری شما بررسی می شود. در صورتی که شرایط شما با یکی از روش های زیر مطابقت داشته باشد وکلای حقوقی اپلو با شما تماس گرفته و شما را راهنمایی می کنند. در ادامه به بررسی روش های مهاجرت می پردازیم.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟


مهاجرت به کانادا کار آسانی است ولی قبل از آن نیاز به تحقیقات بسیاری دارد چرا که اگر نقص مدارک و شرایط داشته باشید به راحتی رد می شوید اما اگر با راهنمایی درست، مسیر درست را انتخاب کرده باشید به راحتی می توانید به کانادا مهاجرت کنید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید باید با برنامه ریزی دقیق باید شروع کنید.

گام اول مشورت با افرادی که در کانادا زندگی میکنند و اقامت دائم دارند.
گام دوم انتخاب یکی از روش های مهاجرت به کانادا که در ادامه معرفی می کنیم.
گام سوم تهیه مدارک لازم بر اساس روشی که انتخاب کرده اید.
گام چهارم مشورت با وکیل مهاجرتی برای تضمین دریافت ویزا.
گام پنجم پرداخت هزینه های مهاجرت به کانادا.
گام ششم دریافت ویزا.
گام هفتم دریافت سوشیال نامبر در کانادا.


راه های مهاجرت تضمینی به کانادا ۲۰۲۰


دولت کانادا از سال ۲۰۱۵ برای مدیریت مهاجران این کشور چه در زمینه کارگران مهاجر و چه محصل ها و چه مهاجرت های تجاری برنامه اجرا میکند. افرادی که برای مقاصد کاری و یا ادامه تحصیل مایل به اخذ اقامت کانادا هستند باید به طور رسمی با پر کردن فرم مخصوص توضیح ورود به کانادا قصد خود را از مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت دائم اعلام کنند.



:: برچسب‌ها: مهاجرت به کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

در سال های اخیر کانادا و استرالیا به کشورهای محبوبی برای مهاجرت تبدیل شده اند، چرا که هر دو کشور به لحاظ امکانات، زیرساخت، فرصت های شغلی، جایگاه جهانی، کیفیت زندگی، سیستم و ساختار سازمان یافته مهاجرتی و ارائه یک محیط ایده آل برای افرادی که به تازگی مهاجرت کرده اند؛ در یک سطح می باشند.

برای مهاجرت کدام بهتر است؟

کانادا کشور محبوبی در میان مهاجران است و از آن به عنوان بهشت مهاجران، سرزمین مهاجران و ... یاد می شود. ‫در ادامه به بررسی پارامترهایی می پردازیم که می تواند در تصمیم گیری تاثیرگذار باشد:

  •  ‫‫‫هزینه زندگی: هزینه های زندگی در استرالیا از کانادا بیشتر است. البته در صورت داشتن شغل و به علت داشتن درآمد بالا می توان براحتی این هزینه ها را پوشش داد.
  • ‫‫‫ فرآیند پروسه مهاجرت: هر دو کشور استرالیا و کانادا دارای سیستم مهاجرتی امتیاز محور هستند ولی به طور نسبی قوانین مهاجرتی کانادا نسبت به استرالیا سخت تر است. اگر موفق به دریافت صلاحیت شغلی و تحصیلی برای کشور استرالیا شوید، این صلاحیت برای کل کشور قابل قبول است در صورتیکه در کانادا این چنین نیست و قوانین و برنامه های مهاجرتی استان های کانادا متفاوت است.
  • ‫‫‫حقوق و مزایا: در کشور کانادا بعد از مقیم شدن و دریافت کارت پی آر (draC RP) می توان از تمام حقوق و امتیازات همچون یک شهروند بهره مند شد؛ در صورتیکه در استرالیا برای دستیابی به این امتیازات باید دو سال صبر کرد.
  • ‫‫‫سیستم آموزشی و خدمات درمانی: سیستم آموزشی و خدمات درمانی در هر دو کشور در سطح بسیار بالایی ارائه می شود و در هر دو کشور برای شهروندان و مهاجران رایگان و یا حداقل هزینه است.
  • هزینه مسکن: در استرالیا هزینه مسکن بسیار بالاتر از کاناداست. به عنوان مثال هزینه مسکن در تورنتو 62 تا 63 درصد ارزان تر از سیدنی است.
  • ‫‫‫‫‫‫‫ آب و هوا: در هر دو کشور به علت شرایط خاص آب و هوایی مناطق خالی از جمعیت دارند. کشور کانادا با هوای سرد شناخته می شود و به طور کلی استرالیا آب و هوای معتدل تری نسبت به کانادا دارد.
  • ‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫موقعیت جغرافیایی: در صورت اقامت در استرالیا می توان براحتی به نیوزلند دسترسی داشت. همچنین به علت همسایه بودن کانادا با امریکا، بعد از دریافت اقامت کانادا می توان براحتی به این کشور سفر کرد.

 

‫‫‫‫‫‫‫‫‫‫پارامترهای زندگی برای هر فرد و هر خانواده متفاوت است؛ بنابراین انتخاب این که کدام کشور برای مهاجرت و ادامه زندگی مناسب است به ویژگی های فردی، میزان تحصیلات، فرصت های شغلی مدنظر متقاضی، بودجه، موقعیت جغرافیایی و ... بستگی دارد.



:: برچسب‌ها: مهاجرت , کانادا , استرالیا , اقامت دائم , زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

از تاریخ سى و یکم جولاى ٢٠١٨، براى مردم اروپا، آسیاى شرقى، و آفریقا که براى گرفتن ویزاى توریستی کانادا ،ویزای کار کانادا ، تحصیل، اقامت دائم، یا پناهندگى اقدام مى کنند، قانون بیومتریک کانادا تعریف شده و گرفتن عکس و اثر انگشت اجبارى شده است.عکس و اثر انگشتى که تهیه شده، براى تائید هویت مورد نیاز است.

در قانون جدید انگشت نگاری کانادا این شرایط براى کشورهاى آسیایى،آفریقایی، و آمریکا از تاریخ سى و یکم دسامبر ٢٠١٨ شدیدتر خواهد شد.مسافرین از کشورهاى معاف از ویزا که با (eTA) مجوز مسافرت الکترونیکى و به عنوان توریست وارد کانادا مى شوند، نیازى به گذراندن این پروسه ندارند.

اطلاعات بیومتریک کانادا

دولت کانادا معتقد است که اطلاعات بیومتریک، پروسه ارسال درخواست و مهاجرت به کانادا را براى مسافرین کم خطر ساده تر مى کند.تمامى مسافرین بین سنین ١۴ تا ٧٩ سال مى بایست اطلاعات بیومتریک تهیه کنند، به جز در مورد پناهندگى که هیچ محدودیت سنى ندارد.

 

تست بیومتریک کانادا


انگشت نگاری کانادا یا تست بیومتریک هم در فاز درخواست ویزای کانادا و هم در فاز ورود به کانادا انجام مى شود.بیومتریک به افسر ویزا اجازه مى دهد تا درخواست ها را راحت تر مورد بررسى قرار دهد و جنایتکاران و متخلفین زودتر غربال شوند.

همچنین بیومتریک یک مسافر براى تائید هویت او حین ورود به کانادا مورد استفاده قرار مى گیرد. هشت فرودگاه بزرگ کانادا داراى کیوسک هاى بازرسى شخصى هستند که اثر انگشت وعکس در آن جا مورد تائید قرار مى گیرند و مسافر بر روى صفحه نمایش اظهارنامه را مى تواند مطالعه کند.

نحوه گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا


به دو روش می توانید اطلاعات بیومتریک کانادا را تهیه کنید. هم داخل خاک کانادا هم خارج از کانادا در ادامه به طور مفصل راجع به تست بیومتریک صحبت می کنیم.

ادامه مطلب 



:: برچسب‌ها: قانون جدید انگشت نگاری کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

نحوه گرفتن گواهینامه رانندگی در انتاریو

قوانین دریافت گواهینامه رانندگی کانادا بسته به هر استان و منطقه متفاوت است گواهینامه در کانادا را استانها صادر می کنند بنابراین اگر به تورنتو می آیید باید برای گواهینامه انتاریو اقدام کنید.  شما بایستی حداقل 16 سال سن داشته باشید تا بتوانید برای گرفتن گواهینامه رانندگی در انتاریو اقدام کنید. به عنوان یک راننده جدید، باید رانندگی را تمرین کنید و به مرور تجربه کسب کنید. برای اکثر افراد ، مراحل دو مرحله ای حدود 20 ماه طول می کشد.

گواهینامه رانندگی انتاریو یک کارت آبی است که نام ، آدرس ، تاریخ تولد ، عکس و امضای شما را نشان می دهد. مجوز تاریخ انقضا دارد. قبل از انقضا باید آن را تمدید کنید.

 

گرفتن سابقه گواهینامه رانندگی در ایران

توصیه می شود قبل از رسیدن به کانادا، یک کپی از سابقه رانندگی خود از مراجع راهنمایی و رانندگی و یا شرکت بیمه تهیه کنید. گرفتن سابقه رانندگی در ایران یکی از موارد ضروری برای اثبات سابقه رانندگی شماست. به همراه داشتن مدارک لازم (از جمله اصل گواهینامه رانندگی) می تواند در هنگام تقاضای گواهینامه رانندگی مفید باشد. این مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشند.

 

چگونه برای گواهینامه رانندگی در انتاریو میشه اقدام کنید؟

برای درخواست مجوز رانندگی در انتاریو ، باید:

  • حداقل 16 سال سن داشته باشد.
  • تست بینایی را پشت سر بگذارید.
  • قبولی در آزمون کتبی که در مورد قوانین جاده و علائم راهنمایی و رانندگی می باشد.

 

برای اخذ گواهینامه در انتاریو، باید در سیستم یکپارچه‌ی صدور گواهینامه‌ی  آن با نام Graduated Licensing program سه آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید. برای  رانندگی در انتاریو اول ، با آزمونی کتبی درباره‌ی قوانین رانندگی استاندارد در انتاریو مواجه میشید که باید آن را پاس کنید تا گواهینامه‌ی G1 را اخذ نمایید. این گواهینامه درواقع نوعی مجوز برای فرد متقاضی است؛ زیرا زمانی که آن را اخذ می‌کند مجاز به یادگیری روش‌ها و کار با یک وسیله‌ی نقلیه هست (همراه با برخی محدودیت‌ها). از تاریخی که 16 ساله می‌شوید مجاز به شرکت در این آزمون کتبی هستید. پس از 8 الی 12 ماه از اخذ گواهی G1 می‌توانید با هدف اخذ گواهینامه‌ی رانندگی G2 در آزمون عملی شرکت کنید. شرط اینکه به‌جای 12 ماه، 8 ماه پس از اخذ G1 در آزمون عملی شرکت کنید این است که برنامه‌ی آموزش‌های رانندگیِ قانونی در انتاریو را با موفقیت بگذرانید. در غیر این صورت، مجبورید تا 12 ماه کامل صبر کنید.پس از 12 ماه و پس از اخذ موفقیت‌آمیز گواهینامه‌ی G2 می‌توانید در آزمون عملی دیگری شرکت کنید تا گواهینامه‌ی کامل رانندگی را بگیرید. این آزمون، آخرین مرحله‌ی کار است و بعد از آنکه آن را با موفقیت گذرانید دیگر محدودیتی برای رانندگی در استان انتاریو نخواهید داشت.

 

برای رانندگی در کانادا به طور ساده، ۳ نکته را باید همیشه، و تاکید میکنیم همیشه باید رعایت کنید :

  • گواهینامه معتبر رانندگی را همواره همراه خود داشته باشید.
  • مدارک مالکیت خودرو، بیمه خودرو و پلاک خودرو را همراه خود داشته باشید.
  • از قوانین رفت و آمد به دقت پیروی کنید و ایمن برانید.

 

افرادی که دارای شرایط زیر باشند می توانند گواهینامه خود را بدون آزمون به گواهینامه انتاریو تبدیل کنند:

  • افرادی که کانادایی هستند و استان دیگری زندگی می کنند
  • افراد عضو نیروهای مسلح کانادا
  • دارندگان گواهینامه ایالتهای کانادا
  • دارندگان گواهینامه کشورهای آمریکا- استرالیا- اتریش -آلمان- سوئیس- بلژیک -فرانسه -کشورهای قلمروی بریتانیا یعنی انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و جزیره‌ی مان -ایرلند- ژاپن -کره‌ی جنوبی نیوزلند- تایوان

 

برای کسب گواهینامه رانندگی کانادا شما نیاز به مدارک شناسایی معتبر دارید، مدارک شناسایی معتبر از دید دولت کانادا :

  • مدارک شناسایی شهروندان کانادا
  • پاسپورت ( کانادایی یا خارجی)
  • کارت شهروندی کانادایی عکس دار
  • کارت گواهی امن سرخپوست های مقیم کانادا
  • کارت عکس دار ایالتی (اونتاریو و …)

 

  گواهینامه رانندگی انتاریو 5 سال اعتبار دارد. شما باید آن را هر 5 سال یا بصورت آنلاین یا در یک مرکز  Service Ontario تمدید کنید و همینطور شما باید هر 10 سال یکبار عکس گواهینامه رانندگی جدید بگیرید. در صورتی که گواهینامه شما گمشده ، دزدیده شده یا آسیب دیده می توانید  با پرداخت هزینه ای معادل 35.75 دلار به  Service Ontario آن را جایگزین کنید و هنگام مراجعه به مرکز شما باید یک سند شناسایی شخصی که داخل آن (تأیید نام ، تاریخ تولد و امضای خود) می باشد به همراه داشته باشید،  وبه شما گواهینامه رانندگی موقت داده می شود و گواهینامه رانندگی جدید شما طی 4 تا 6 هفته از طریق پست برای شما ارسال می شود.

 

  



:: برچسب‌ها: کانادا , گواهینامه , زندگی , اخبارروز , اقامت کاری , مهاجرت کانادا , ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت و شهروندی و امور پناهندگان دولت کانادا اعلام کرد کانادا به اعضای درجه یک خانواده قربانیان پرواز 752 اوکراین اقامت دائم می دهد.

 

این اقدام ناشی از گفتگو با خانواده های قربانیان و تمایل به متحد کردن آن ها در پی فاجعه ای است که دقیقا یکسال پیش رخ داد. 

 

کانادا سیاستی را در نظر خواهد گرفت تا تعضای درجه یک خانواده قربانیام با تسهیلاتی ویژه بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. این تسهیلات فقط برای خانواده قربانیان در نظر گرفته می شود که شهروند کانادا بوده و یا اقامت دائم کانادا را داشته اند.

این افراد چه در ایران زندگی کنند و چه در کانادا، اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند تا امنیت جانی آن ها تامین شود و همچنین بتوانند با سایر خانواده ها در کانادا بدون دغدغه ها و فشار های احتمالی پیوند خوبی داشته باشند.

منبع: تورنتو استار



:: برچسب‌ها: هواپیمای_اوکراینی , اخبار فوری , قربانیان , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

دولت فدرال اعلام کرده است که تمامی مسافران بین المللی قبل از ورود به کانادا باید آزمایش PCR با جواب منفی ارائه دهند. 

این آزمایش باید حتما سه روز قبل از سفر انجام شود. اجرای این قانون، از روز 7 ژانویه 2021 است. لازم به ذکر است که محدودیت های سفر به کانادا همچنان برقرار است و این قانون برای کسانی است که اجازه سفر به کانادا را دارند.

قرنطینه اجباری 14 روزه هم همچنان باید توسط مسافران رعایت شود.

 

این تصمیم پس از انتقاد از دولت فدرال مبنی بر کافی نبودن سختگیریها برای مسافران بین المللی در نظر گرفته شده است. 

 

منبع:CICNews



:: برچسب‌ها: کانادا , اخبار , سفر , ویزا , خبرفوری , ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

1 ژانویه به عنوان سال نو در کشور کانادا در آمریکای شمالی جشن گرفته می شود. روز سال نو به عنوان یک تعطیلات قانونی در کل کانادا است.

جشن های سال نو در کانادا
قبل از روز سال نو ، یعنی به مناسبت شب سال نو ، مهمانی های کوچک و بزرگ در سراسر کانادا برگزار می شود که تا صبح زود روز سال نو ادامه دارد. به غیر از مهمانی های اجتماعی که در باشگاه ها ، بارها و دیسکوها برگزار می شود ، مردم همچنین مهمانی های خصوصی را در خانه ترتیب می دهند که در آن از نزدیکان و عزیزان دعوت می شود. این مهمانی ها با موسیقی عالی ، غذاهای عالی و نوشیدنی می گذرد. همه در طول شب تا سپیده دم غذا می خورند ، می نوشند ، آواز می خوانند و می رقصند تا استقبال باشکوه از زمان آمدن سال نو را رقم بزنند.

فرهنگ مهمانی در بخش شهری کانادا بارزتر و مشهودتر است.  افرادی که در مناطق روستایی کانادا و به ویژه در استان کبک کانادا زندگی می کنند ، معمولاً در شب سال نو با دوستانشان در کنار یک برکه یا رودخانه برای ماهیگیری بیرون می روند.  با این حال ، برخی افراد ترجیح می دهند که یک پیک نیک را به منظره اطراف ، بازارهای معروف یا مکان توریستی برنامه ریزی کنند. با این حال ، سنت آتش بازی چیزی است که با شور و شوق و به طور مساوی در مناطق شهری و روستایی کانادا دنبال می شود. برخی از خارق العاده ترین نمایش های آتش بازی در شهرهای بزرگ کانادا از جمله مونترال و پایتخت اتاوا رخ می دهد.

جشن های سنتی سال نو میلادی در کانادا

دست زدن در لحظه تحویل سال نو یکی از سنت های این کشور است. مردم کانادا بر این باورند که با دست زدن انرژی های منفی گذشته از بین می رود. در کانادا ، بوسیدن روشی برای انتقال عشق و محبت به افراد و تقویت روابط دوستانه است که این رسم بلافاصله بعد از سال نو در کانادا اجرا می شود.

به غیر از این ، مصرف یک کاسه سوپ نخود چشم سیاه ، جمع آوری زغال سنگ از دل آتش در نیمه شب ، بازدید از محل دوستان در ساعات اولیه سال نو و ... از دیگر آداب و رسوم برجسته سال نو است که هنوز هم تقریباً همه در آن پیروی می کنند.



:: برچسب‌ها: کانادا , سال نو , زندگی , مهاجرت , جشن , سنت ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد: نوبتم برسد واکسن کرونا را به صورت علنی خواهم زد.

او در مصاحبه با شبکه عمومی CBC گفت:

هر زمان نوبت تزریق واکسن بزرگسالان سالم در کانادا برسد، من نیز این واکسن را بصورت علنی و مشتاقانه تزریق می کنم. 

در ماه جاری میلادی، دو محموله واکسن کرونا از کمپانی های فایزر و مدرنا وارد کانادا شده اند و الویت دریافت واکسن در این کشور با افراد سالمند و کادر درمان است.

 

منبع: CBC



:: برچسب‌ها: کانادا , واکسن کرونا , واکسن مدرنا , واکسن فایزر , جاستین ترودو , خبر روز ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

کانادا به دلیل کیفیت فوق العاده آموزش، از مدرسه ابتدایی تا تحصیلات متوسطه، در سراسر جهان شناخته شده است. بزرگترین نقاط قوت در مدارس کانادا ارائه برنامه های یادگیری عالی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در خواندن ، ریاضیات و علوم است.

دانش آموزان ابتدایی در کانادا به واسطه معلمان با سواد و با کیفیت، موفقیت بالایی دارند. معلمان کانادایی علاقه زیادی به کار خود دارند. آنها محیط یادگیری تعاملی و حمایتی را برای کودکان ایجاد می کنند و روش ها و فن آوری های ابتکاری یادگیری را برای تقویت یادگیری دانش آموزان ادغام می کنند. 

معلمان کانادایی قبل از ورود به این حرفه دارای مدرک کارشناسی و آموزش عملی معلم هستند. بسیاری از آن ها برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد و افزایش کیفیت کار خود، دانشگاه را ادامه می دهند. همه معلمان موظف هستند که مهارت های خود را در طی زمان کار ارتقا دهند.

کیفیت آموزش در مدارس کانادایی در بالاترین استانداردهای جهانی است. این کشور یکی از تحصیل کرده ترین کشورهای جهان است و سالانه 6 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند.

مدارس در کانادا:

کشور کانادا سیستم آموزشِ قوی و مجهزی دارد که عمدتاً به شکل استانی مدیریت می‌شوند. قانون اساسی کانادا صلاحیت آموزش و پرورش را به استان ها می دهد، برخی جنبه‌های سیستم آموزشی کانادا بین استان‌های مختلف متفاوت باشد اما سیستم آموزشی تحت نظارت دولت فدرال قرار دارد.

مدارس کانادا شامل پایه های پیش دبستانی، ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان است. مدارس کانادایی آموزش به محصلان 5 تا 18 سال را پوشش می دهد.

پایه های تحصیلی در سیستم آموزشی کانادا:

2 تا 5 سالگی در پیش دبستانی یا مهدکودک،

6 تا 11 سالگی در پایه تحصیلی اول تا ششم،

12 تا 14 سالگی در پایه تحصیلی هفتم تا نهم،

15 تا 18 سالگی در پایه تحصیلی دهم تا دوازدهم.

حداقل 10 سال تحصیل در تمام استانهای کانادا اجباری است. تحصیلات اجباری از در سن 5 یا 6 سالگی آغاز می شود. در بیشتر استانها دانش آموزان باید تا سن 16 سالگی در مدرسه تحصیل کنند. در انتاریو، مانیتوبا و نیوبرانزویک دانش آموزان باید تا سن 18 سالگی یا تا زمان اخذ دیپلم دبیرستان به مدرسه بروند.

سال تحصیلی در کانادا:

سال تحصیلی در کانادا معمولا از هفته اول سپتامبر آغاز و تا پایان ماه ژوئن (ده ماه) ادامه دارد. البته مدارسی نیز وجود دارند که در کل سال باز هستند.

مدارس از روز دوشنبه تا جمعه باز می باشند و روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل محسوب می شود. ساعت مدرسه به طور کلی از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر یا 9 صبح تا 4 بعدازظهر ادامه دارد.

انواع مدرسه:

از انواع مدرسه در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       مدارس دولتی: مدارس دولتی کشور کانادا برای افراد شهروند کانادا و دارندگان کارت اقامت دائم کاملا رایگان هستند و برای دانش‌آموزان خارجی دارای شهریه بالا (14 هزار دلار در سال) است.  ترکیب دانش آموزان کانادایی و دانش آموزان بین‌المللی در تمام مدارس کانادا دیده می‌شود و این مدارس جزو با کیفیت ترین سیستم های آموزشی هستند.
  •       مدارس خصوصی: این مدارس از کیفیت بسیار بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب دانش آموزانی که در این مدارس ثبت نام می‌کنند، از ابتدا به دنبال تخصص در رشته خاصی هستند. این مدارس مدارس پولی هستند و در همه استان های کانادا وجود دارند.
  •      مدارس مذهبی: این مدارس به منظور جلوگیری از ترویج مذهب خاص در کانادا، تماما خصوصی هستند. البته مدارس کاتولیک در استان آلبرتا، ساسکاچوان و انتاریو توسط بودجه دولت اداره می شوند.
  •       مدارس شبانه روزی: این مدارس به نحوی هستند که دانش آموز می تواند علاوه بر تحصیل در آنجا، اقامت نیز داشته باشد. شهریه این مدارس بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار در هر سال است.

تقریبا تمامی مدارس به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تقسیم تدریس می کنند. البته الویت با مدارس انگلیسی زبان است و مدارس استان کبک به زبان فرانسه تدریس می کنند. 



:: برچسب‌ها: کانادا , تحصیل , مدرسه , ویزا , مهاجرت , اقامت , دانش آموز ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

اولین محموله واکسن های ساخت فایزر-بیون تک ، روز یکشنبه 13 دسامبر در فرودگاه میرابل به زمین نشست. 

این نخستین بخش از بیست میلیون دوز واکسن ساخت این کمپانی است که وارد کانادا می شود. محل انبار واکسن ها بنا به دلایل امنیتی، فوق سری نگه داشته شده و دولت کانادا اطلاعاتی در این زمینه منتشر نکرده است. 

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در واکنش به ورود اولین محلوله واکسن به کانادا در حساب توییتر خود اینگونه نوشت: «خبر خوبی است ولی مبارزه ما علیه کووید-19 تمام نشده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری باید هوشیار باشیم»

فرمانده ارشد ارتش کانادا، دنی فورتین، مسئولیت لجستیک و توزیع واکسن کرونا را در کانادا بر عهده دارد. او اطمینان دارد که تمامی استان ها آمادگی دریافت اولین دوزها را دارند.

منبع: CBC



:: برچسب‌ها: کانادا , کرونا , واکسن , کادر درمان , خبر مهم , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

 

کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا با برخورداری از استانداردهای سطح بالا، کیفیت آموزشی و محیط امن برای دانشجویان، بسیار معروف هستند. دانشگاه‌های این کشور کاملا مجهز بوده و جدیدترین شیوه‌های آموزشی را ارائه می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات در جهان کارمندان خود را از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا انتخاب می‌کنند. تمام کلان‌شهرهای کانادا دانشگاه‌های بسیار خوبی را دارند.

در کانادا هم شهرهای کوچک و هم شهرهای بزرگ وجود دارند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای دانشجویان باشند. این شهرها بر اساس عواملی چون اعتبار دانشگاه‌های موجود در آن، هزینه‌های زندگی در کانادا و آینده شغلی تقسیم‌ بندی می شوند.

یکی از دلایلی که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، کشور کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند شرایط کار دانشجویی در حین تحصیل و پس از آن است. خوشبختانه در کشور کانادا ارتباط بین بازار کار و دانشگاه به خوبی برقرار شده است و دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی، با کمترین بازه زمانی می‌تواند جذب بازار کار شود.

در ادامه به بررسی بهترین شهرهای دانشجویی کانادا می گردازیم:

  •       مونترال (Montréal)

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا است. به واقع یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل مونترال است که در واقع از آن به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان یاد می‌شود. مطابق با آنچه که در سایت معتبر QS منتشر شده، شهر مونترال بهترین شهر جهان برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است. شهر مونترال با بهره مندی از ۴ دانشگاه، ۷ مرکز آموزش عالی با مجوز اعطای مدرک و ۱۲ کالج فنی حرفه ای، بیشترین تعداد دانشجو را در میان شهرهای واقع در آمریکای شمالی میزبانی می کند.

نام 3 دانشگاه شهر مونترال در آخرین رنکینگ QS به چشم می خورد که برترین آنها دانشگاه مک گیل (McGill University) است. این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کانادا به حساب می آید. پس از دانشگاه مک گیل، (Université de Montréal) یا دانشگاه مونترال قرار دارد و دانشگاه کنکوردیا

(Concordia University) سومین دانشگاه برتر شهر مونترال است.

تدریس در دانشگاه مک گیل و دانشگاه کنکوردیا به زبان انگلیسی صورت می گیرد ولی با توجه به اینکه مونترال شهری فرانسوی زبان است، دانشگاه های بسیاری فقط به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

 

      تورنتو (Toronto)

تورنتو پایتخت استان اونتاریو و بزرگترین شهر کانادا است. این شهر یکی از بزرگ ترین شهرهای چند ملیتی جهان است. این شهر که به عنوان مرکز رشد اقتصادی کشور کانادا شناخته می‌شود در جهت یافتن شغل برای دانشجویان بین‌المللی، گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه این شهر محسوب می‌شود. این دانشگاه سطح علمی بسیار بالا و امکانات بی نظیری دارد و به همان میزان شهریه آن نیز جزو بالاترین شهریه‌ها قرار می‌گیرد. دیگر دانشگاه مطرح تورنتو دانشگاه یورک است که از لحاظ تنوع برنامه‌های آموزشی جزو بهترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود.

 

  •       ونکوور (Vancouver)

ونکوور سومین کلان ‌شهر کاناداست و همیشه در فهرست بهترین شهرها برای زندگی در جهان قرار دارد و یکی از شناخته‌ شده ‌ترین و یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در کانادا به شمار می رود.

ونکوور یکی از برترین شهرهای دانشجویی کانادا نیز است و دانشگاه بریتیش کلمبیا

(University of British Columbia) و دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University) در این شهر قرار دارند. جزیره ونکوور همچنین دارای دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria) و دانشگاه ونکوور آیلند (Vancouver Island University) است.

  •     ادمونتون (Edmonton)

شهر ادمونتون پایتخت استان آلبرتا است که به خاطر فستیوال های سالانه اش به “شهر فستیوال” مشهور شده است. دانشجویان فارغ‌التحصیل در این شهر به سرعت شغل مرتبط با رشته خود را یافته و در سنین پایین موفق به خریداری ملک نیز می‌شوند. ادمونتون صاحب یکی از برترین دانشگاه های کانادا یعنی دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) است.

 

  •       اتاوا (Ottawa)

اتاوا پایتخت کانادا است. اتاوا شهری پویا، دارای تنوع فرهنگی و چندزبانه است که بسیاری از ساکنان آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط دارند. اتاوا یکی دیگر از شهرهای دانشجویی کانادا است و جزو 50 شهر دانشجویی برتر دنیا هم محسوب می شود.

دانشگاه اتاوا ((University of Ottawa و دانشگاه کارلتون (Carleton University) دو دانشگاه شهر اتاوا هستند.

 

  •      کبک (Quebec)

شهر کبک در قرن هفدهم میلادی تأسیس شده و در حال حاضر پایتخت استان کبک و بخش فرانسوی نشین کانادا است. شهر کبک اماکن تاریخی و جاذبه های معماری فراوانی دارد و ۳۷ اثر تاریخی کشور کانادا در این شهر واقع شده است.

کبک یکی از شهرهای دانشجویی کانادا هم است و دو دانشگاه لاوال  Laval University)) و دانشگاه کبک (Université du Québec)  در این شهر قرار دارند. دانشگاه های شهر کبک اکثرا به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

 



:: برچسب‌ها: ویزای تحصیلی , مهاجرت , دانشجو , کانادا , تحصیل در کانادا , زندگی در کانادا , اقامت کانادا , دانشگاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

چرا وکیل مهاجرت

به طور خلاصه به فردی که وکالت دارد تا کارهای مهاجرت شما را انجام دهد، وکیل مهاجرت گفته می شود. قوانین داخلی و بین‌المللی در کشورها بسیار متنوع و پیچیده است و افراد اصولا برای انجام این پروسه های طولانی که قطعاً هیچ‌ تخصصی در مورد آن ندارند، اطلاعات کافی و لازم را نداشته و نمی توانند پروسه تشکیل پرونده و پیگیری آن را به تنهایی انجام داده و به کشور دیگری مهاجرت کنند. در اینگونه مواقع مراجعه به وکیل مهاجرت منطقی‌ ترین گزینه است، یعنی شخصی که از نظر قانونی صلاحیت و مجوز این کار را داشته باشد. پس انتخاب یک وکیل مهاجرتی امری بسیار حساس است و میتوان گفت وکیل مهاجرتی می تواند در سرنوشت و آینده شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

در کشور کانادا علاوه بر وکیل مهاجرت، مشاورین مهاجرت نیز دارای مجوز لازم برای انجام کارهای مربوط به ویزا و اقامت بوده و میتوانند به صورت تخصصی شما رو در این مسیر یاری کنند.  با توجه به اینکه آنها نیز مجوز فعالیت رو دارند اصطلاحا به این افراد نیز وکیل مهاجرت گفته میشود.

 

هنگام انتخاب وکیل مهاجرت باید کاملاً دقت کنید تا ویژگی‌هایی نظیر:

مجوز و پروانه فعالیت در سطح بین المللی (یعنی مجوزهای لازم و قانونی در کشورهایی که در آن ها فعالیت دارد را داشته باشد، هم کشور مبدا و هم کشور مقصد)؛

دفتر حقوقی و پایگاهی ثابت و مشخص در کشورهای حوزه فعالیت خود داشته باشد؛

با وکلای کشور مقصد روابط قانونی داشته باشد. چرا که ارتباط او با وکلای بین المللی سبب تقویت اطلاعات، حفظ ارتباطات، آگاهی از اخبار بین المللی و همچنین تغییرات قوانین مهاجرتی کشور ها می شود؛

مسلط به قوانین کشورها و سفارتخانه های کشورهایی باشد که در آنها فعالیت میکند؛ 

به امور بین الملل و مناسبات سیاسی آگاه باشد.

 

همچنین، یکی دیگر از روش های انتخاب وکیل مهاجرتی خوب، داشتن دفتر مهاجرتی، داشتن سایت های معتبر، کانال و فعالیت در فضای مجازی است.

 

مزایای استفاده از وکیل مهاجرت

با داشتن وکیل مهاجرت پروسه شروع تا پایان مهاجرت به کشور مقصد بسیار سریع‌ تر و کاملاً قانونی طی می‌شود.

وکیل مهاجرت کلیه اطلاعات لازم در خصوص کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید را به شما اطلاع می دهد.

با داشتن وکیل مهاجرت، امنیت و آرامش ذهنی بیشتری دارید و می‌توانید بدون استرس به کارهای خود بپردازید.

هزینه ها کاهش پیدا می کند چون مسیر قانونی است.

وکیل مهاجرت شما را از سردرگمی خارج کرده و مشکلاتی که ناشی از انجام امور توسط فردی غیرمتخصص انجام شود را به‌شدت کاهش می‌دهد.

باتوجه ‌به اینکه روش ‌های گوناگونی برای مهاجرت وجود دارند، وکیل مهاجرت باتوجه ‌به شرایط کنونی شما و مناسبات بین‌المللی بهترین گزینه را پیشنهاد می‌کند.

وکیل مهاجرت می‌تواند به ‌راحتی شما را با وضعیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، رفاهی، کار و تحصیل کشور مقصد آشنا کند تا با دیدی کاملاً باز اقدام کنید.

دربسیاری از کشورها مسئولیت هر گونه خطا و کلاه برداری ناشی از عدم کمک‌ گیری فرد مهاجر از وکیل مهاجرت به عهده خود فرد است و گاهاً جرم تلقی می شود.

وکیل مهاجرت از زمان مناسب برای مهاجرت و بازگشایی پرونده مهاجرت، نحوه وقت گرفتن از سفارت کشور مقصد و .... به خوبی اطلاع دارد.



:: برچسب‌ها: مهاجرت , کانادا , مهاجرت به کانادا , کار در کانادا , ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد