نوشته شده توسط : aplo

استان نیو فاندلند و لابرادور، شرقی ترین استان کاناداست که در شمال شرق آمریکای شمالی واقع شده است و با اقیانوس اطلس مرز ساحلی مشترک دارد. ما در این مقاله قصد داریم به شرایط زندگی و راه های دریافت اقامت دائم نیوفاندلند و لابرادور کانادا بپردازیم.

شرایط زندگی در نیوفاندلند و لابرادور


این استان بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیش از ۹۰ درصد آن در جزیره نیوفاندلند ساکن هستند. این استان بیش از ۷۰۰۰ جزیره کوچک دارد. شهر سنت جانز مرکز استان نیوفاندلند و بزرگترین شهر این استان و بیستمین شهر بزرگ در کاناداست، که میزبان بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان است.

اقتصاد در نیو فاندلند و لابرادور


اقتصاد نیو فاندلند و لابرادور به شدت به منابع طبیعی متکی است. در گذشته اقتصاد این استان فقط به ماهیگیری وابسته بود و ماهیگیری قطب مالی این استان محسوب می شد. اما امروزه صنایع خدماتی مانند خدمات مالی و بهداشتی و نیز معدن و نفت نقش مهمی در اقتصاد این استان ایفا می کنند.

از دیگر بخش های پر رونق در اقتصاد نیوفاندلند می توان به کشاورزی و گردشگری اشاره کرد. بخش انرژی نیز بخش مهمی از اقتصاد نیوفاندلند را تشکیل می دهد.

بزرگترین تاسیسات تولید برق آبی در چرچیل فالز لابرادور واقع شده است.

آب و هوای نیوفاندلند کانادا

نیوفاندلند و لابرادور به دلیل منطقه جغرافیایی خود طیف گسترده ای از تغییرات آب و هوایی دارند که به شش نوع اقلیم تقسیم شده است.

اما به طور کلی به دلیل اینکه فاصله این جزیره تا اقیانوس کمتر از ۱۰۰ کیلومتر می باشد، بشدت تحت تاثیر دریا قرار گرفته و در بیشتر ماههای سال بارندگی زیاد است. این استان تابستانی خنک و مرطوب با حداکثر دمای ۲۱ درجه و زمستانی نه چندان سرد با حداکثر دمای ۲۱ – درجه دارد.

وضعیت مسکن در نیو فاندلند و لابرادور

مسکن در این استان به نسبت سایر استانها و شهرهای کانادا به خصوص شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکور بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه می باشد. از آنجایی که میانگین سطح در امد خانواده ها در این استان نسبت به میانگین در آمد در کانادا پایینتر است، میانگین هزینه مسکن نیز در پایین ترین سطح در کشور قرار دارد.

بهداشت و درمان در نیوفاندلند و لابرادور

در کانادا هر ایالت قوانین مخصوص به خود را دارد، یکی از این قوانین خدمات بهداشت و درمان است. در شهر نیوفاندلند و لابرادور، همه شهروندان از خدمات درمانی رایگان بهره می‌برند. 

منظور این است که هزینه بیشتر درمان‌های ضروری توسط دولت پرداخت می‌شود و هزینه‌های خدماتی مانند عمل های غیرضروری به مانند، عمل‌های زیبایی و خدمات خاص دندانپزشکی را خود فرد باید پرداخت کند.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1399 | نظرات ()