نوشته شده توسط : aplo

کانادا به دلیل کیفیت فوق العاده آموزش، از مدرسه ابتدایی تا تحصیلات متوسطه، در سراسر جهان شناخته شده است. بزرگترین نقاط قوت در مدارس کانادا ارائه برنامه های یادگیری عالی در مقاطع ابتدایی و متوسطه در خواندن ، ریاضیات و علوم است.

دانش آموزان ابتدایی در کانادا به واسطه معلمان با سواد و با کیفیت، موفقیت بالایی دارند. معلمان کانادایی علاقه زیادی به کار خود دارند. آنها محیط یادگیری تعاملی و حمایتی را برای کودکان ایجاد می کنند و روش ها و فن آوری های ابتکاری یادگیری را برای تقویت یادگیری دانش آموزان ادغام می کنند. 

معلمان کانادایی قبل از ورود به این حرفه دارای مدرک کارشناسی و آموزش عملی معلم هستند. بسیاری از آن ها برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد و افزایش کیفیت کار خود، دانشگاه را ادامه می دهند. همه معلمان موظف هستند که مهارت های خود را در طی زمان کار ارتقا دهند.

کیفیت آموزش در مدارس کانادایی در بالاترین استانداردهای جهانی است. این کشور یکی از تحصیل کرده ترین کشورهای جهان است و سالانه 6 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند.

مدارس در کانادا:

کشور کانادا سیستم آموزشِ قوی و مجهزی دارد که عمدتاً به شکل استانی مدیریت می‌شوند. قانون اساسی کانادا صلاحیت آموزش و پرورش را به استان ها می دهد، برخی جنبه‌های سیستم آموزشی کانادا بین استان‌های مختلف متفاوت باشد اما سیستم آموزشی تحت نظارت دولت فدرال قرار دارد.

مدارس کانادا شامل پایه های پیش دبستانی، ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان است. مدارس کانادایی آموزش به محصلان 5 تا 18 سال را پوشش می دهد.

پایه های تحصیلی در سیستم آموزشی کانادا:

2 تا 5 سالگی در پیش دبستانی یا مهدکودک،

6 تا 11 سالگی در پایه تحصیلی اول تا ششم،

12 تا 14 سالگی در پایه تحصیلی هفتم تا نهم،

15 تا 18 سالگی در پایه تحصیلی دهم تا دوازدهم.

حداقل 10 سال تحصیل در تمام استانهای کانادا اجباری است. تحصیلات اجباری از در سن 5 یا 6 سالگی آغاز می شود. در بیشتر استانها دانش آموزان باید تا سن 16 سالگی در مدرسه تحصیل کنند. در انتاریو، مانیتوبا و نیوبرانزویک دانش آموزان باید تا سن 18 سالگی یا تا زمان اخذ دیپلم دبیرستان به مدرسه بروند.

سال تحصیلی در کانادا:

سال تحصیلی در کانادا معمولا از هفته اول سپتامبر آغاز و تا پایان ماه ژوئن (ده ماه) ادامه دارد. البته مدارسی نیز وجود دارند که در کل سال باز هستند.

مدارس از روز دوشنبه تا جمعه باز می باشند و روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل محسوب می شود. ساعت مدرسه به طور کلی از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر یا 9 صبح تا 4 بعدازظهر ادامه دارد.

انواع مدرسه:

از انواع مدرسه در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       مدارس دولتی: مدارس دولتی کشور کانادا برای افراد شهروند کانادا و دارندگان کارت اقامت دائم کاملا رایگان هستند و برای دانش‌آموزان خارجی دارای شهریه بالا (14 هزار دلار در سال) است.  ترکیب دانش آموزان کانادایی و دانش آموزان بین‌المللی در تمام مدارس کانادا دیده می‌شود و این مدارس جزو با کیفیت ترین سیستم های آموزشی هستند.
  •       مدارس خصوصی: این مدارس از کیفیت بسیار بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب دانش آموزانی که در این مدارس ثبت نام می‌کنند، از ابتدا به دنبال تخصص در رشته خاصی هستند. این مدارس مدارس پولی هستند و در همه استان های کانادا وجود دارند.
  •      مدارس مذهبی: این مدارس به منظور جلوگیری از ترویج مذهب خاص در کانادا، تماما خصوصی هستند. البته مدارس کاتولیک در استان آلبرتا، ساسکاچوان و انتاریو توسط بودجه دولت اداره می شوند.
  •       مدارس شبانه روزی: این مدارس به نحوی هستند که دانش آموز می تواند علاوه بر تحصیل در آنجا، اقامت نیز داشته باشد. شهریه این مدارس بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار در هر سال است.

تقریبا تمامی مدارس به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تقسیم تدریس می کنند. البته الویت با مدارس انگلیسی زبان است و مدارس استان کبک به زبان فرانسه تدریس می کنند. 



:: برچسب‌ها: کانادا , تحصیل , مدرسه , ویزا , مهاجرت , اقامت , دانش آموز ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

اولین محموله واکسن های ساخت فایزر-بیون تک ، روز یکشنبه 13 دسامبر در فرودگاه میرابل به زمین نشست. 

این نخستین بخش از بیست میلیون دوز واکسن ساخت این کمپانی است که وارد کانادا می شود. محل انبار واکسن ها بنا به دلایل امنیتی، فوق سری نگه داشته شده و دولت کانادا اطلاعاتی در این زمینه منتشر نکرده است. 

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در واکنش به ورود اولین محلوله واکسن به کانادا در حساب توییتر خود اینگونه نوشت: «خبر خوبی است ولی مبارزه ما علیه کووید-19 تمام نشده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری باید هوشیار باشیم»

فرمانده ارشد ارتش کانادا، دنی فورتین، مسئولیت لجستیک و توزیع واکسن کرونا را در کانادا بر عهده دارد. او اطمینان دارد که تمامی استان ها آمادگی دریافت اولین دوزها را دارند.

منبع: CBC



:: برچسب‌ها: کانادا , کرونا , واکسن , کادر درمان , خبر مهم , ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

 

کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا با برخورداری از استانداردهای سطح بالا، کیفیت آموزشی و محیط امن برای دانشجویان، بسیار معروف هستند. دانشگاه‌های این کشور کاملا مجهز بوده و جدیدترین شیوه‌های آموزشی را ارائه می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات در جهان کارمندان خود را از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا انتخاب می‌کنند. تمام کلان‌شهرهای کانادا دانشگاه‌های بسیار خوبی را دارند.

در کانادا هم شهرهای کوچک و هم شهرهای بزرگ وجود دارند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای دانشجویان باشند. این شهرها بر اساس عواملی چون اعتبار دانشگاه‌های موجود در آن، هزینه‌های زندگی در کانادا و آینده شغلی تقسیم‌ بندی می شوند.

یکی از دلایلی که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، کشور کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند شرایط کار دانشجویی در حین تحصیل و پس از آن است. خوشبختانه در کشور کانادا ارتباط بین بازار کار و دانشگاه به خوبی برقرار شده است و دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی، با کمترین بازه زمانی می‌تواند جذب بازار کار شود.

در ادامه به بررسی بهترین شهرهای دانشجویی کانادا می گردازیم:

  •       مونترال (Montréal)

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا است. به واقع یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل مونترال است که در واقع از آن به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان یاد می‌شود. مطابق با آنچه که در سایت معتبر QS منتشر شده، شهر مونترال بهترین شهر جهان برای دانشجویان بین المللی شناخته شده است. شهر مونترال با بهره مندی از ۴ دانشگاه، ۷ مرکز آموزش عالی با مجوز اعطای مدرک و ۱۲ کالج فنی حرفه ای، بیشترین تعداد دانشجو را در میان شهرهای واقع در آمریکای شمالی میزبانی می کند.

نام 3 دانشگاه شهر مونترال در آخرین رنکینگ QS به چشم می خورد که برترین آنها دانشگاه مک گیل (McGill University) است. این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کانادا به حساب می آید. پس از دانشگاه مک گیل، (Université de Montréal) یا دانشگاه مونترال قرار دارد و دانشگاه کنکوردیا

(Concordia University) سومین دانشگاه برتر شهر مونترال است.

تدریس در دانشگاه مک گیل و دانشگاه کنکوردیا به زبان انگلیسی صورت می گیرد ولی با توجه به اینکه مونترال شهری فرانسوی زبان است، دانشگاه های بسیاری فقط به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

 

      تورنتو (Toronto)

تورنتو پایتخت استان اونتاریو و بزرگترین شهر کانادا است. این شهر یکی از بزرگ ترین شهرهای چند ملیتی جهان است. این شهر که به عنوان مرکز رشد اقتصادی کشور کانادا شناخته می‌شود در جهت یافتن شغل برای دانشجویان بین‌المللی، گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه این شهر محسوب می‌شود. این دانشگاه سطح علمی بسیار بالا و امکانات بی نظیری دارد و به همان میزان شهریه آن نیز جزو بالاترین شهریه‌ها قرار می‌گیرد. دیگر دانشگاه مطرح تورنتو دانشگاه یورک است که از لحاظ تنوع برنامه‌های آموزشی جزو بهترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود.

 

  •       ونکوور (Vancouver)

ونکوور سومین کلان ‌شهر کاناداست و همیشه در فهرست بهترین شهرها برای زندگی در جهان قرار دارد و یکی از شناخته‌ شده ‌ترین و یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در کانادا به شمار می رود.

ونکوور یکی از برترین شهرهای دانشجویی کانادا نیز است و دانشگاه بریتیش کلمبیا

(University of British Columbia) و دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University) در این شهر قرار دارند. جزیره ونکوور همچنین دارای دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria) و دانشگاه ونکوور آیلند (Vancouver Island University) است.

  •     ادمونتون (Edmonton)

شهر ادمونتون پایتخت استان آلبرتا است که به خاطر فستیوال های سالانه اش به “شهر فستیوال” مشهور شده است. دانشجویان فارغ‌التحصیل در این شهر به سرعت شغل مرتبط با رشته خود را یافته و در سنین پایین موفق به خریداری ملک نیز می‌شوند. ادمونتون صاحب یکی از برترین دانشگاه های کانادا یعنی دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) است.

 

  •       اتاوا (Ottawa)

اتاوا پایتخت کانادا است. اتاوا شهری پویا، دارای تنوع فرهنگی و چندزبانه است که بسیاری از ساکنان آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط دارند. اتاوا یکی دیگر از شهرهای دانشجویی کانادا است و جزو 50 شهر دانشجویی برتر دنیا هم محسوب می شود.

دانشگاه اتاوا ((University of Ottawa و دانشگاه کارلتون (Carleton University) دو دانشگاه شهر اتاوا هستند.

 

  •      کبک (Quebec)

شهر کبک در قرن هفدهم میلادی تأسیس شده و در حال حاضر پایتخت استان کبک و بخش فرانسوی نشین کانادا است. شهر کبک اماکن تاریخی و جاذبه های معماری فراوانی دارد و ۳۷ اثر تاریخی کشور کانادا در این شهر واقع شده است.

کبک یکی از شهرهای دانشجویی کانادا هم است و دو دانشگاه لاوال  Laval University)) و دانشگاه کبک (Université du Québec)  در این شهر قرار دارند. دانشگاه های شهر کبک اکثرا به زبان فرانسوی تدریس می کنند.

 



:: برچسب‌ها: ویزای تحصیلی , مهاجرت , دانشجو , کانادا , تحصیل در کانادا , زندگی در کانادا , اقامت کانادا , دانشگاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : aplo

چرا وکیل مهاجرت

به طور خلاصه به فردی که وکالت دارد تا کارهای مهاجرت شما را انجام دهد، وکیل مهاجرت گفته می شود. قوانین داخلی و بین‌المللی در کشورها بسیار متنوع و پیچیده است و افراد اصولا برای انجام این پروسه های طولانی که قطعاً هیچ‌ تخصصی در مورد آن ندارند، اطلاعات کافی و لازم را نداشته و نمی توانند پروسه تشکیل پرونده و پیگیری آن را به تنهایی انجام داده و به کشور دیگری مهاجرت کنند. در اینگونه مواقع مراجعه به وکیل مهاجرت منطقی‌ ترین گزینه است، یعنی شخصی که از نظر قانونی صلاحیت و مجوز این کار را داشته باشد. پس انتخاب یک وکیل مهاجرتی امری بسیار حساس است و میتوان گفت وکیل مهاجرتی می تواند در سرنوشت و آینده شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

در کشور کانادا علاوه بر وکیل مهاجرت، مشاورین مهاجرت نیز دارای مجوز لازم برای انجام کارهای مربوط به ویزا و اقامت بوده و میتوانند به صورت تخصصی شما رو در این مسیر یاری کنند.  با توجه به اینکه آنها نیز مجوز فعالیت رو دارند اصطلاحا به این افراد نیز وکیل مهاجرت گفته میشود.

 

هنگام انتخاب وکیل مهاجرت باید کاملاً دقت کنید تا ویژگی‌هایی نظیر:

مجوز و پروانه فعالیت در سطح بین المللی (یعنی مجوزهای لازم و قانونی در کشورهایی که در آن ها فعالیت دارد را داشته باشد، هم کشور مبدا و هم کشور مقصد)؛

دفتر حقوقی و پایگاهی ثابت و مشخص در کشورهای حوزه فعالیت خود داشته باشد؛

با وکلای کشور مقصد روابط قانونی داشته باشد. چرا که ارتباط او با وکلای بین المللی سبب تقویت اطلاعات، حفظ ارتباطات، آگاهی از اخبار بین المللی و همچنین تغییرات قوانین مهاجرتی کشور ها می شود؛

مسلط به قوانین کشورها و سفارتخانه های کشورهایی باشد که در آنها فعالیت میکند؛ 

به امور بین الملل و مناسبات سیاسی آگاه باشد.

 

همچنین، یکی دیگر از روش های انتخاب وکیل مهاجرتی خوب، داشتن دفتر مهاجرتی، داشتن سایت های معتبر، کانال و فعالیت در فضای مجازی است.

 

مزایای استفاده از وکیل مهاجرت

با داشتن وکیل مهاجرت پروسه شروع تا پایان مهاجرت به کشور مقصد بسیار سریع‌ تر و کاملاً قانونی طی می‌شود.

وکیل مهاجرت کلیه اطلاعات لازم در خصوص کارهایی که قبل از سفر باید انجام دهید را به شما اطلاع می دهد.

با داشتن وکیل مهاجرت، امنیت و آرامش ذهنی بیشتری دارید و می‌توانید بدون استرس به کارهای خود بپردازید.

هزینه ها کاهش پیدا می کند چون مسیر قانونی است.

وکیل مهاجرت شما را از سردرگمی خارج کرده و مشکلاتی که ناشی از انجام امور توسط فردی غیرمتخصص انجام شود را به‌شدت کاهش می‌دهد.

باتوجه ‌به اینکه روش ‌های گوناگونی برای مهاجرت وجود دارند، وکیل مهاجرت باتوجه ‌به شرایط کنونی شما و مناسبات بین‌المللی بهترین گزینه را پیشنهاد می‌کند.

وکیل مهاجرت می‌تواند به ‌راحتی شما را با وضعیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، رفاهی، کار و تحصیل کشور مقصد آشنا کند تا با دیدی کاملاً باز اقدام کنید.

دربسیاری از کشورها مسئولیت هر گونه خطا و کلاه برداری ناشی از عدم کمک‌ گیری فرد مهاجر از وکیل مهاجرت به عهده خود فرد است و گاهاً جرم تلقی می شود.

وکیل مهاجرت از زمان مناسب برای مهاجرت و بازگشایی پرونده مهاجرت، نحوه وقت گرفتن از سفارت کشور مقصد و .... به خوبی اطلاع دارد.



:: برچسب‌ها: مهاجرت , کانادا , مهاجرت به کانادا , کار در کانادا , ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()